Lekturki spod chmurki
Szkoła Podstawowa nr 1 im Tadeusza Kościuszki w Nowym Tomyślu przystąpiła do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”.
Autorem projektu jest P. Honorata Szanecka.
Za zgodą autora, projekt w formie innowacji pedagogicznej realizują w naszej szkole:
• p. Anna Schulz, wychowawca świetlicy, w grupie świetlicowej klas: 1a, 1d,
• p. Mariola Wieczorek, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, w klasie 3a.
Powyższy projekt edukacyjny realizuje również p. Anna Tomaszyk w grupie świetlicowej klas: 2a, 2b.
Cele projektu:
• rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
• rozwijanie aktywności czytelniczej,
• doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
• zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
• integracja zespołu klasowego,
• współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych.
Czas trwania projektu: 2 września 2019r. – 31 maja 2020r.
Projekt składa się z trzech modułów:
• I MODUŁ – Fikuśne lekturki spod chmurki
• II MODUŁ – Zwierzęce lekturki spod chmurki
• III MODUŁ – Polskie lekturki spod chmurki
Zespół świetlicowy lub klasowy zobligowany jest do wykonania czterech zadań z każdego modułu projektowego.
Lektury czytane będą przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów, a także przez zaproszonych gości.
Miesiąc wrzesień poświęcony był na przygotowania: uzyskanie zgód rodziców na udział dzieci w projekcie oraz na wykorzystanie ich wizerunku, wybranie lektur, przygotowanie lekturników dla każdego ucznia. Ponadplanowo wyemitowano wychowankom film o Czytusiach, który zachęcił ich do ulepienia z plasteliny własnych, które „wyruszą” wraz z nimi w tę czytelniczą podróż.
Czytusie i lekturniki klas: 1a,1d
Czytusie klas: 2a, 2b
Na początku października grupa świetlicowa p. Anny Schulz otrzymała na zajęciach lekturniki. Stronę tytułową dzieci z klas pierwszych (1a, 1d) starały się jak najpiękniej pokolorować i podpisać. Maleńkie przeszkody pojawiły się przy realizacji tego drugiego zadania, jednak i z tym sobie poradziliśmy, w miarę potrzeby wklejając przygotowane karteczki z imieniem i nazwiskiem. Zgodnie z wyborem świetlików, podczas zajęć świetlicowych, będziemy omawiać baśnie Hansa Christiana Andersena: „Dziewczynkę z zapałkami oraz „Krzesiwo”. Nie możemy się już doczekać, kiedy „tajemniczy” gość nam je przeczyta.